نحوه ساختن میانبر جستجو در صفحه زمینه ویندوز ۸.۱
نوشته شده توسط : mj

ترفندهای کامپیوتری, کلیدهای میانبر, ویندوز 8

نحوه ساختن میانبر جستجو در صفحه زمینه ویندوز ۸.۱

آیا شما زیاد از جستجوی ویندوز استفاده می‌کنید؟ شما می‌توانید این کار را توسط یک میانبر که خودتان بر روی صفحه زمینه ایجاد کرده‌اید به صورت سریعتر و ساده‌ترانجام دهید. ما به شما یاد خواهیم داد چطور یک میانبر ایجاد کنید که ویندوز اکسپلورر را برای شما باز کرده و آن را آماده جستجو می‌کند.


بر روی یک فضای خالی در صفحه دسکتاپ خود کلیک راست کرده و از منوی باز شده New | Shortcut را انتخاب کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, کلیدهای میانبر, ویندوز 8

 

در پنجره Create Shortcut باز شده٬ متن زیر را در نوار Type the location of the item وارد کنید

%windir%\explorer.exe search-ms:

 

بر روی Next کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, کلیدهای میانبر, ویندوز 8

 

یک نام برای گزینه میانبر خود انتخاب کنید٬ مثل Search.
بر روی Finish کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, کلیدهای میانبر, ویندوز 8

 

شما می‌توانید این آیکون را به هر جای صفحه زمینه خود که مورد نظر دارید جا به جا کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, کلیدهای میانبر, ویندوز 8

 

به سادگی بر روی میانبر خود دابل کلیک کنید و پنجره جستوجو را برای واژه جستوجوی خود همانند تصویر اول این مقاله آماده کنید. شما همچنین می‌توانید بر روی گزینه میانبر خود کلیک راست کرده و آن را بر روی Start Menu و Taskbar خود پین کنید.

استفاده شریکی از کامپیوتر و یا همان به اشتراک گذاشتن کامپیوتر کار زیبا و جالبی است. اما گاهی اوقات ممکن است شما به کسی مشکوک شوید که بدون اجازه شما به سیستم شما دسترسی داشته است و این می تواند درست یا غلط باشد و باعث می شود شما نتوانید به درستی تصمیم بگیرید، ولی راهی برای رفع این شک وجود دارد که ما می خواهیم آن را به شما بگوییم. با ما باشید.

 

برای پی بردن به اینکه چه کسانی وارد اکانت شما در ویندوز شده است یا نه مراحل زیر را دنبال کنید.

 

۱- Run را اجرا کنید. (برای این کار می توانید کلیدهای Win+R را بگیرید). سپس عبارت “eventvwr.msc” درون آن تایپ کنید و Enter را بزنید.

 

۲- حال وارد پنجره Event Viewer ویندوز شده اید. در این پنجره از قسمت سمت چپ به شاخه Windows Logs و از آنجا به زیر شاخه Security بروید.

 

۳- در پنجره میانی و یا قسمت اصلی پنجره Event Viewer شما لیستی که قسمت های مختلفی چون Date(تاریخ)، Time(زمان)، Source(منبع)، Event ID(ای دی رخدادها) و ستون Task Category(طبقه وظایف) می باشد. این ستون رخدادهایی مانند Logon, Special Logon, Logoff و اطلاعات دیگری را شرح می دهد.

 

در قسمت Keywords به دنبال Audit Success بگردید و این لیست افرادی است که به اکانت شما وارد شده اند. در نتیجه شما یک لیست از افرادی که به صورت عادی وارد سیستم شما شده اند را دارید.

 

آنچه شما به دنبالش هستید (Event ID 4624 (successful Logonsمی باشد.

در پایین و در سربرگ General و درقسمت زیرین لیست، به دنبال گزینه NEW ID و Ignore SYSTEM بگردید. ورود با بی اعتنایی (بجز در موارد ورود یک ویروس) منظور ماست.

 

اکانت ویندوز, ویندوز۷, ترفندهای ویندوز

 

البته  این عکس ها در ویندوز۸٫۱ است و ممکن است در ویندوز ۷ کمی متفاوت باشد مثلا چیزی شبیه عکس زیر:

 

اکانت ویندوز, ویندوز۷, ترفندهای ویندوز

 

عکس بالا برای یک ویندوز۷ با  یک کاربر و یک اکانت می باشد.

 

اکانت ویندوز, ویندوز۷, ترفندهای ویندوز


منبع:ariamoons.com

در فرهنگ ما خانه تکانی نوروزی رسمی تحسین برانگیز است.اما ایا به نظر شما رایانه ی شما خانه ای برای شما نیست!!! قطعا یکی از مهمترین وسایل زندگی شما رایانه شخصی شماست.پس برای این که یک کامپیوتر با سرعت داشته باشید .با ما همراه باشید.

 

در بحث افزایش سرعت کامپیوتر می توان به ۳ بحث پرداخت:
۱-سرعت عملکرد رایانه و ویندوز
۲-سرعت عملکرد اینترنت
۳-سرعت عملکرد مرورگرها

 

سرعت عملکرد رایانه و ویندوز
در ویندوز برنامه هایی وجود دارد که شما می توانید با ان افزایش سرعت کامپیوتر خود را بهبود ببخشید.در ویندوز های گذشته به اسم های Disk Cleanup،Disk Defragmenter و Error Checking  شناخته می شود اما در ویندوز ۸ و ۸٫۱ با نام هایDifragment and optimize your disk ،free up yiour disk by deleting unnecessary files و Error Checking شناخته می شوند.

 

افزایش سرعت خواندن و نوشتن هارد
Disk Defragmenter در ورژن های قبلی یا  Difragment and optimize your disk در ویندوز ۸ پراکندگی دیسک، سرعت و کارایی کلی سیستم شما را کاهش می دهد. وقتی که فایل ها تکه تکه شده باشند، کامپیوتر باید برای به هم پیوستن تکه های فایلی که باز شده است، دیسک را جستجو کند. زمان پاسخ گویی می تواند به مقدار قابل توجهی طولانی تر گردد.این ابزار باعث می شود که فایل های شما بدون فاصله قرار که به سرعت هواندن و نوشتن کمک می کند.

 

برای استفاده از این قابلیت در ویندوز ۸ ، optimaize را سرچ کنید و مانند شکل   Difragment and optimize your disk را انتخاب کنید.

 

برنامه Disk Defragmenter,ویندوز8

استفاده از برنامه Disk Defragmenter برای بهینه سازی ویندوز 8

 

مانند شکل درایو مورد نظر را انتخاب کنید و optimaze را بزنید.

 

روش استفاده از Disk Defragmenter

استفاده از برنامه Disk Defragmenter برای بهینه سازی ویندوز 8

 

اگر این کار را هفته ای و با ماهیانه انجام دهید برای سرعت شما بسیار مفید است.

 

چک کردن ارور هارد
با Error Checking می توانید سکتور های خراب رایانه ی خود را پیدا کرده و از دست رفتن اطلاعات جلوگیری کنید.

برای این کار بر روی درایو مورد نظر بروید از ان properties  بگیرید و سپس بر روی tools  کلیک کنید و در بخش Error Checking ، چک را بزنید.

 

برنامه Error Checking

استفاده از برنامه Error checking جهت افزایش سرعت کامپیوتر

 

خالی کرن فایل های اضافی با  Disk Cleanup
با خالی کردن فضای دیسک، شما می توانید سرعت و کارایی کامپیوتر خود را افزایش دهید. ابزار Disk Cleanup یا free up yiour disk by deleting unnecessary files به شما کمک می کند تا فضای بلااستفاده بر روی دیسک سخت را آزاد کنید. این ابزار، فایل هایی را که می توانید با اطمینان پاک کنید تشخیص می دهد و شما را قادر می سازد تا به دلخواه، بعضی و یا همه فایل های مشخص شده را پاک نمایید. از Disk Cleanup استفاده کنید برای:

 

پاک کردن فایل های موقتی اینترنت
پاک کردن برنامه های دانلود شده (مانند Microsoft ActiveX controls و Java applets)
خالی کردن Recycle Bin
پاک کردن فایل های ویندوز
پاک کردن اجزای اختیاری ویندوز که از آن استفاده نمی کنید
پاک کردن برنامه های نصب شده ای که شما دیگر از آن ها استفاده نمی کنید.

 

در ویندوز ۸  مانند شکل زیر cleanup  را جستجو کنید.

 

برنامه Disk Cleanup

استفاده از برنامه Cleanup جهت افزایش سرعت کامپیوتر در ویندوز 8

 

مانند شکل بر روی free up disk space …. کلیک کنید.

 

برنامه Disk Cleanup

روش استفاده از برنامه Cleanup جهت افزایش سرعت کامپیوتر در ویندوز 8

 

در مرحله بعد درایو مورد نظر را انتخاب کنید و صبر کنید.
در مرحله بعد نوع فایل هاییی را که می خواهید پاک کنبد را انتخاب و clean up system files  را انتخاب کنید.

به همین سادگی فایل های اضافی پاک می شود.

 

افزایش سرعت اینترنت
اصولا ویندوز شما ۲۰% پهنای باند شما را برای اپدیت ویندوز و غیره استفاده می کند.ما می توانیم با کار هایی از این امر جلوگیری کنیم.

 

برای جلوگیری از این امر مانند گام های زیر عمل کنید:
Run را اجرا نمایید.
سپس gpedit.msc را تایپ کنید.
در پنجره باز شده مسیر زیر را دنبال کنید:

    Local Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates

در این بخش Network را انتخاب کنید.
بر روی QOS Packet Scheduler کلیک کنید.
حالا باید بر روی گزینه Limit Reservable Bandwidth دابل‌کلیک کنید.
برای باز گرداندن ۲۰٪، ابتدا باید Reservable Bandwidth را در حالت Enabled قرار دهید و سپس مقدار آن را برابر صفر کنید. این کار باعث می‌شود، ویندوز پهنای باندی برای خود رزرو نکند.

 

افزایش سرعت مرورگرها
یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که برنامه ی ۵۰۰ کیلو بایتی speedyfox را دانلود کنید و قبل از مرور کردن صفحات وب مرورگر را optimize  کنید.
قابل استفاده در Firefox/Skype/Chrome/Thunderbird

همانطور که می دانید یکی از ویژگی های فوق العاده ویندوز ۷ و ویندوز ۸ امکان پین کردن آیکن های مختلف به Taskbar است که دسترسی به برنامه های مختلف را آسان تر می کند و تقریبا همه کاربران از این ویژگی استفاده می کنند. اما هنوز امکان ایجاد فاصله بین آیکن های پین شده به نوار وظیفه وجود ندارد و شما نمی توانید آیکن ها را گروه بندی کنید. در این پست ترفندی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن می توانید با ایجاد یک فضای خالی آیکن ها را به دسته های مختلف تقسیم کنید.

 

شما می توانید با استفاده از فایل Blank.exe یک فضای خالی را بین آیکن های پین شده به نوار وظیفه ایجاد کنید. Blank.exe یک فایل اجرایی است اما هیچ کاری را انجام نمی دهد و هیچ آیکنی هم ندارد. فقط با پین کردن آن به Taskbar شما می توانید آیکن های نوار وظیفه را با ایجاد یک فضای خالی از یکدیگر جدا کنید.

 

پین کردن آیکن به تسکبار, نوار وظیفه, ترفندهای ویندوز 8

 

این فایل با آنتی ویروس های مختلف و برنامه های جانبی مانند VirusTotal Scanner اسکن شده و هیچ گونه خطری برای سیستم شما ندارد. توجه داشته باشید که هر فایل Blank.exe فقط یک فاصله بین آیکن ها ایجاد می کند. برای ایجاد فاصله بین آیکن های دیگر باید از فایل Blank.exe یک کپی تهیه کرده و سپس آن را بین آیکن های Taskbar قرار دهید. شما می توانید از این ترفند در ویندوز ۷ و ویندوز ۸ استفاده کنید.

 

معمولا پس از مدتی کار با ویندوز ، سرعت و عملکرد آن کاهش پیدا می کند که دلایل متعددی از جمله : افزایش اطلاعات و داده های سیستم، فایل های موقتی و فایل های حاصل وبگردی، عدم نصب و اجرای یک برنامه روی ویندوز، پر شدن حافظه سیستم به صورت پراکنده و هدر دادن بخش های خالی حافظه، نصب برنامه های کاربردی به صورت نامناسب، اجرای تعداد زیاد سرویس و برنامه در هنگام بالا آمدن ویندوز و….

 

در این مقاله سعی می کنیم راه های بهینه سازی ویندوز 7 را برای عملکرد بهتر مورد بررسی قرار دهیم .

 

۱. برای بهینه سازی ویندوز 7 اولین قدم استفاده از ابزار troubleshooter می باشد که خود به صورت اتوماتیک مشکلات را بررسی و آن را رفع می کند. برای این منظور : در قسمت Start ,  کلمه ی Troubleshooting را تایپ کنید و Troubleshooting را انتخاب نمایید. در زیر مجموعه ی System and Security گزینه ی Check for performance issues را انتخاب نمایید. و سپس ویزارد را پی گیری نمایید.

 

 بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از ابزار troubleshooter, افزایش سرعت سیستم

بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از ابزار troubleshooter

 

2. جهت بهینه سازی ویندوز 7 برنامه های را که از آنها استفاده نمی کنید پاک نمایید . بهترین راه برای پاک کردن برنامه های که قبلا نصب نموده اید استفاده ازPrograms and Features می باشد برای این منظور :

Start —-> Type : Programs and Features ——> select Programs and Features

 

عیب یابی سیستم , ویندوز 7 ,افزایش سرعت سیستم

بهینه سازی ویندوز 7

 

3. در قدم سوم بهینه سازی ویندوز 7 برنامه هایی غیر ضروری در Startup را غیر فعال نمایید. معمولا خیلی از برنامه به گونه ای طراحی می شوند که به صورت اتوماتیک به قسمت Startup می روند. برای این منظور به مسیر زیر بروید :

Run —–> msconfig

 

عیب یابی سیستم , ویندوز 7 ,افزایش سرعت سیستم

بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از ابزار start up

 

در پنجره ظاهر شده، برگه startup را انتخاب کنید ، هر برنامه را که فکر می کنید، اجرای آن در هنگام بالا آمدن ویندوز ضروری نیست، غیرفعال نمایید.

 

۴. بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از   Defragment :

دیسک سخت خود را Defragment کنید. برای این منظور :

Start —–> type : Disk Defragmenter

 

5. بهینه سازی ویندوز 7 با خاموش کردن حالت نمایش شیشه‌ای پنجره‌ها ( Transparency) : یکی از جلوه هایی که در ویندوز ۷ طراحی شده است قابلیت Transparency می باشد که البته مقدار زیادی از حافظه ی رم را مشغول می کند برای غیر فعال کردن آن :

روی صفحه اصلی (Desktop) راست کلیک کند و به Personalize برود و در بخش Windows Color تیک مربوطه Enable Transparency را بردارید.

 

۶. بهینه سازی ویندوز 7 با غیرفعال کردن جلوه های بصری : شاید بتوان گفت که موثر ترین روش برای بهبود سرعت ویندوز استفاده از Adjust for best performance می باشد که بسیار در سرعت ویندوز موثر است برای تنظیم نمودن :

Start —–> Type : Performance Information and Tools —–> Adjust visual effects —– > Adjust for best performance

 

عیب یابی سیستم , ویندوز 7 ,بهینه سازی ویندوز 7 با غیرفعال کردن جلوه های بصری

بهینه سازی ویندوز 7 با غیرفعال کردن جلوه های بصری

 

7. بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از افزایش حافظه ی RAM : که خوب البته این روش ، هزینه ای برای شما دارد اما بسیار مفید و موثر می باشد. توجه داشته باشید که ویندوز ۷ در میتواند در حافظه ی RAM ، ۱ گیگابات اجرا شود اما بسیار توصیه شده است حدالامکان که از ۲ گیگابایت حافظه ی RAM استفاده نمایید.

 

سئو سایت فروشگاهی به معنای بهینه سازی سایت هایی است که محصولات و کالاهای خویش را به صورت آنلاین به فروش می رسانند. بسیاری از سایت ها با موضوعات مختلفی وجود دارند.

سئو سایت فروشگاهی به معنای بهینه سازی سایت هایی است که محصولات و کالاهای خویش را به چهره آنلاین به فروش می رسانند. بسیاری از این نوع سایت ها با موضوعات مختلفی هستی دارند و دارای محصولات گوناگونی نیز می باشند، تمام این سایت های فروشگاهی در فضای اینترنت درحال چشم وهمچشمی با یکدیگر هستند. رقابت خوب است ولی لغایت جایی که به شکل بنیادی و با ادب صحیح و با استفاده از بهینه سازی سایت چهره گیرد. عواملی مشابه زیبایی ظاهری در یک وب سایت فروشگاهی اهمیت دارد ولی اگر درست و پسندیده باشد و کاربران و مشتریان را مبتلا سردرگمی نکند و در ضمن موجب زیر آمدن سرعت سایت هم نشود. نکته قابل توجه در سئو سایت فروشگاهی نوع سئو می باشد، همانطور که می دانید سئو به دو شکل سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید انجام می شود، از آنجایی که منظور از طراحی و سئو سایت فروشگاهی، فروش می باشد بهتر است استفاده از سئو کلاه سیاه را فراموش نمایید، زیرا با این کار تنها کاربران را به سایت خود می کشانید اما طولی نخواهد کشید که آن ها سایت را بسته و به سراغ سایت های سایر خواهند رفت. پس به این گذرگاه فکر هم نکنید، اگر سئو سایت فروشگاهی خود را به دست فردی سپردید که از این طریق کاربرد می کند به راستی باید چشم براه زیان و زیان های آن باشید.
روش های سئو سایت فروشگاهی
برای سئو سایت فروشگاهی از چند طریق البته در کناره هم می بایست بهره‌گیری شود که هر کدام متعلق به ها تاثیر خویش را در بهینه سازی سایت دارد و باید به همه آن ها توجه شود. سایت های فروشگاهی می بایست هر روز بازدید داشته باشند تا از فروش اکثریت برخوردار شوند. روش ها و راهبرد هایی که برای سئو سایت فروشگاهی سپریدن می شوند عبارت اند از:
1. راهبرد تولید محتوا
2. راهبرد سوشال مدیا
3. استراتژی گزینش کلمات کلیدی
4. راهبرد لینک سازی
استراتژی فرآوری درونمایه در سئو سایت فروشگاهی
به طور کلی قصد از تولید محتوا فرآیند جاسازی و تولید مطالبی جالب و پیوسته با جستار سایت می باشد که در صفحات سایت خویش پیمان می دهید لغایت توجه کاربران و مخاطبان به سایت جلب شده و مایه شود کاربران به خریدار تبدیل شده و محصولات بیشتری نیز به فروش برسند. داشتن راهبرد درست در مقوله تولید محتوا به موفقیت سایت شما کمک می کند. برای رسیدن به این قصد می بایست آغاز در خصوص کاربران و مخاطبین سایت خود اطلاعاتی را توسط آورید. اطلاعاتی امثال جنسیت مخاطب، بازه سنی مخاطب، علایق و سلیقه های آن ها در ارتباط با موضوع سایت و... با پیدا کردن چنین اطلاعاتی در ارتباط با مخاطبان می توانید سایت خویش را مطابق با سلیقه آن ها طراحی کرده الی کاربران را به مشتری تبدیل نمایید. در طراحی سایت های فروشگاهی یک سری مطالب مهم هستی دارند که باید به آن ها پروا داشته باشید، مطالبی درباره کالا و محصولاتی که در سایت فروشگاهی خویش به فروش می رسانید. برخی از سایت ها تنها نام و عکس کالا را برای بیننده به نمایش می گذارند ولی این برای فروش یک محصول کافی نیست. می بایست در ارتباط با محصولی که در سایت خویش قرار می دهید پژوهش نمایید و مطالب زیاد و مهمی را به کاربر ارائه دهید لغایت راحت تر بتواند خرید کند. اطلاعاتی مثل روش استفاده از محصول، کشور سازنده، کارخانه سازنده، موارد استعمال آن و خاصیت های مهمی که دارد. بنابراین در هنگام طراحی و سئو سایت فروشگاهی می بایست اطلاعات سودمند زیادی در ارتباط با محصول به کاربر بدهید، حال چه به چهره تصویری، چه متنی و چه ویدیو. هرچه اطلاعات کامل تری در پسندیدن کاربر قرار دهید روی سئو سایت فروشگاهی شما کارایی گذاشته و فروش اکثریت خواهید داشت.
استراتژی سوشال مدیا در سئو سایت فروشگاهی
در این طریق برای سئو سایت فروشگاهی دو منظور را مد نظر داریم، نخست اینکه سیگنال های شبکه های اجتماعی را برپایی کنیم و قصد دوم اخذ بازدید از سوشال مدیاها برای صفحات و مطالب سایت می باشد. چه بسا این سوال برایتان قبل آید که هدف از سیگنال های شبکه های اجتماعی چیست؟ همگی موتورهای جستجو به خصوص گوگل به تعقیب نمایش مطلبی هستند که کاربران اغلب به آن ها علاقه دارند پس با یک الگوریتم ویژه جایگاه مناسبی را به صفحات بخصوصی می دهد. صفحاتی که میزان انتشار مطالب درون آن در شبکه های اجتماعی اغلب باشد. هر چقدر یک مطلب در میانی کاربران سوشال مدیا اغلب به اشتراک گذاشته شود آن مطلب برای کاربران جالب بوده و گوگل هم با پروا به این سوژه صفحه باره عقیده را در جایگاه بالاتری پیمان می دهد تا به راحتی در دسترس کاربران جستجوگر قرار گیرد، بدین ترتیب بازدید سایت شما نیز بالا خواهد رفت. همانطور که می دانید مهم ترین عامل موثر در سئو سایت فروشگاهی میزان بازدید از سایت می باشد. اما این که سایت شما در چه پروفایلی دیده می شود نیز اهمیت دارد، بهترین شیوه جهت افزایش بازدید انتشار مطالب سایت خود در شبکه های اجتماعی است که حائز تعداد فالوور های بیشتری باشند و از این طریق وارد سایت شده و از مطالب دیگر نیز استفاده نمایند.
استراتژی گزینش کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی
برای سئو سایت فروشگاهی خویش باید از کلمات کلیدی واقعیت استفاده نمایید، اگر نمی دانید چطور واژه ها کلیدی مرتبط با سایت خود را پیدا کنید یا چه واژه ها کلیدی نیرومند تر هستند به شما پیشنهاد می نماییم از ابزارها و سایت های جستجوی کلمات کلیدی در گوگل کاربرد نمایید. بهترین شرکت برای سئوی صفحه اول گوگل میموس همچنین می توانید با یک سئوکار تماس گرفته و مشاوره بگیرید. یک سئوکار ماهر با بررسی سایت شما و رقیبانتان می تواند تشخیص دهد که چه کلمات و عبارات کلیدی برای سایت شما پسندیده هستند. اگر شما سایتی داشته باشید که واژه ها کلیدی زیادی نداشته باشد و در آن واژه کلیدی باره عقیده هم رقبای زیادی داشته باشد شغل شما یا سئوکار سایت شما نیز سخت تر خواهد بود.
استراتژی لینک سازی در سئو سایت فروشگاهی
لینک های بیگانه از اهمیت زیادی در اخذ رتبه سایت برخوردار هستند. بهتر است این لینک ها از سایت های معتبر و مهم به سایت شما داده شوند، سایت هایی که خود حائز رتبه بالایی باشند معتبرتر شناخته شده و در جایگاه بالاتری در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. به کارگیری لینک ها در سئو سایت فروشگاهی نیز باید با آگاهی از الگوریتم های گوگل و به صورت درست اتمام شود اگر در این استارتژی اشتباهی چهره گیرد علاوه بر اینکه سایت اغلب دیده نمی شود بلکه از نتایج جستجو نیز حذف می شود. مواردی مانند دریافت بک لینک از سایت های خارجی، دریافت بک لینک از صفحاتی که در آن ها لینک های زیادی هستی دارند، بک لینک گرفتن فقط با یک کلمه خاص، بک لینک اخذ از سایت های اسپم، بک لینک گرفتن تنها برای یک سری صفحات مهم، بک لینک گرفتن از سایت هایی با آتوریتی زیر و... باعث جریمه شدن سایت شما از طریق گوگل می شوند.
نکته دیگری در سئو سایت فروشگاهی این است که تنها بهینه سازی بر روی سایت کافی نبوده و باید در عقیده داشت که سایت های فروشگاهی علاوه بر سئو به تبلیغات و برندینگ هم احتیاج دارند. بدین ترتیب سئو سایت فروشگاهی در بازدید و فروش اغلب قطعا تاثیرگذار است ولی کافی نیست، شما برای رسیدن به قصد بزرگتر باید به مارکتینگ، بازاریابی، فروش، پشتیبانی از مشتریان، فرآوری محتوای خوب و... نیز دقت نمایید.

۸. بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از آنتی ویروس مناسب : از جمله دلایل کاهش سرعت ویندوز می تواند آلوده بودن سیستم به ویروس و برنامه های مخرب باشد . بنابراین استفاده از آنتی ویروس مناسب می تواند نقش بسزایی در سرعت ویندوز داشته باشد .

 

۹. در بهینه سازی ویندوز 7 به روز بودن درایور های مربوط به سخت افزار های سیستم شما نیز تاثیر گذار است.

قدم اول: ایجاد دیسک راه‌انداز همان‌طور که گفتیم نرم‌افزار Bootsuite برای تعمیر مشکلات مربوط به بوت سیستم‌عامل و زمان‌هایی که قصد دارید بدون نیاز به سیستم‌عامل به انجام برخی امور بپردازید، طراحی شده است. برای استفاده از این امکانات شما ‌باید در اولین اقدام، یک راه‌انداز بوت برای خودتان ایجاد کنید. شما می‌توانید فایل‌های راه‌انداز را روی سی‌دی و دی‌وی‌دی ذخیره کنید یا حتی یک حافظه فلش را به راه‌انداز بوت تبدیل کنید.

 

روش ایجاد هریک از گزینه‌های مورد اشاره عبارت است از:
1ـ ایجاد دیسک بوت
پس از نصب و اجرای نرم‌افزار روی گزینه Create Bootable CD کلیک کنید.

 

گزینه Burn CD Now را کلیک کنید تا پنجره نرم‌افزار ImgBurn به‌نمایش درآید.

 

در این مرحله باید در بخش Source فایل ایمیج نرم‌افزار را انتخاب و در بخش Destination نیز رایتر را انتخاب کنید.

 

در نهایت روی گزینه مورد نظر، برای شروع عملیات راست‌کلیک کرده و منتظر بمانید تا دیسک بوت شما آماده شود.

 

2 ـ ایجاد فلش بوت
ساخت فلش بوت نیز بسادگی دیسک بوت امکان‌پذیر است. برای انجام این کار باید پس از کلیک روی Create bootable USB  گزینه Burn USB Now را کلیک کنید.

 

پس از اجرای نرم‌افزار USB Burner در بخش Disk Image فایل ایمیج نرم‌افزار را انتخاب کرده و پس از اتصال یک حافظه فلش خالی به رایانه، آن را از فهرست USB Drive انتخاب کنید.

 

روی گزینه OK کلیک کرده و در ادامه هشدار به‌نمایش درآمده درباره پاک‌شدن اطلاعات ذخیره شده روی حافظه فلش را نیز با کلیک روی Yes تائید کنید.

 

منتظر بمانید تا عملیات انتقال فایل‌های موردنظر به حافظه فلش پایان یافته و فلش بوت شما آماده شود.

   
قدم دوم: بوت از سی‌دی یا فلش
عملیات بوت به‌طور پیش‌فرض یک اولویت‌بندی دارد و در بسیاری از رایانه‌ها اولویت اول به فلاپی دیسک، اولویت دوم به هارد‌دیسک و اولویت‌های بعدی به درایو نوری، حافظه فلش، ارتباط شبکه و... تعلق دارد. چنانچه قصد دارید با دیسک یا حافظه فلش رایانه خود را بوت کنید باید در اولویت‌های پیش‌فرض تغییراتی را ایجاد کنید. برای انجام این کار باتوجه به مدل مادربورد رایانه خود پس از روشن‌کردن رایانه یکی از کلیدهای Delete ،F2  یا F12 را فشار دهید تا به صفحه تنظیمات بایوس وارد شوید.

 

گزینه‌های به‌نمایش درآمده در این صفحه باتوجه به هر مادربورد می‌تواند متفاوت باشد؛ اما نقطه مشترکی که در تمام آنها دیده می‌شود، پشتیبانی از بخشی با عنوان Boot است. شما باید از میان گزینه‌های موجود، این بخش را پیدا کرده و پس از مراجعه به آن به‌دنبال گزینه‌ای شامل عبارت Boot Priority یا گزینه‌های مشابه دیگری باشید که مواردی همچون هارد‌دیسک، فلاپی، درایو نوری و .... در آنها به ترتیب فهرست شده است.

 

در این مرحله باید گزینه‌اول یعنی 1st  یا First را به CD-ROM (به منظور بوت از روی دیسک نوری) یا Removable  (برای بوت از روی فلش) تغییر دهید. همچنین در مواردی باید برای اعمال این تغییرات گزینه‌های بالاتر را غیرفعال (Disable) کنید تا اولین گزینه فعال مربوط به CD-ROM یا Removable باشد.

 

اکنون با قرار دادن دیسک بوت در درایو نوری یا اتصال فلش بوت به رایانه و راه‌اندازی مجدد رایانه، دستگاه شما با نرم‌افزار راه‌انداز Bootsuite بوت می‌شود.

 

دیسک راه‌انداز, تعمیر بوت, نرم‌افزار Bootsuite

 

قدم سوم: نجات ویندوز
پس از بوت رایانه توسط نرم‌افزار Bootsuite، گزینه‌های مختلفی برای تعمیر بوت و انجام دیگر فعالیت‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد، که یکی از آنها Windows Recovery است. هنگ‌های متوالی سیستم‌عامل، صفحه خطای مشکی یا آبی، بوت‌نشدن سیستم‌عامل، توقف در پنجره خوشامدگویی، خطاهایی همچون Ntldr is missing error loading operating system ، خطاهای رجیستری، بوت‌نشدن به‌واسطه آلوده‌شدن رایانه به ویروس‌ها و بسیاری از خطاهای رایج دیگر که به بوت سیستم‌عامل و عملکرد آن مربوط می‌شوند، توسط گزینه‌های موجود در این بخش قابل تعمیر‌اند.

 

ویرایشگر رجیستری، ویرایشگر بوت، دسترسی به خط فرمان (Command Prompt) و اجرای ابزار پشتیبان‌گیری ویندوز از دیگر امکاناتی است که در این بخش در اختیار شما قرار می‌گیرند.

 

قدم چهارم: نجات اطلاعات
گاهی اوقات ممکن است بازگردانی ویندوز آن‌قدرها هم برای شما دارای اهمیت نباشد یا حتی نرم‌افزار Bootsuite نیز قادر به بازگردانی ویندوز رایانه شما به حالت پایدار نباشد، اما قصد داشته باشید پیش از نصب مجدد ویندوز از اطلاعات مهم و ضروری خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در این موارد گزینه Data Recovery  بهترین انتخاب است. با استفاده از این گزینه علاوه بر انتقال اطلاعات از هارد‌دیسک به حافظه فلش یا دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز می‌توانید نسبت به بازیابی فایل‌های حذف شده و حتی پارتیشن‌های فرمت‌شده نیز اقدام کنید.

 

قدم پنجم: مدیریت دیسک سخت
گزینه Disk Management نیز ابزاری قدرتمند برای مدیریت دیسک سخت یا همان هارد‌دیسک است. به کمک این ابزار می‌توانید از کل اطلاعات هارد‌دیسک یک نسخه کپی تهیه کرده یا یکی از پارتیشن‌های موردنظرتان را تکثیر کنید. با انجام این کار می‌توانید سیستم‌عامل را از هاردی به هارد دیگر منتقل کرده و براحتی هارد‌دیسک قدیمی خود را کنار بگذارید. همچنین در این بخش شما با ابزاری با عنوان Wipe Data می‌توانید با خیال راحت به حذف اطلاعات موردنظر خود بپردازید. حذف اطلاعات به این روش موجب می‌شود هیچ نرم‌افزاری قادر به بازیابی اطلاعات شما نباشد و به همین سادگی حذف غیرقابل بازگشت نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

قدم ششم: عبور از رمزها
پاک‌کردن رمزعبور ویندوز و گذر از آن از جمله امکانات دیگری است که توسط BootSuite در اختیار شما قرار می‌گیرد. بخش Password & Key Finder شما را قادر می‌سازد ضمن حذف رمزعبور کاربر مدیر سیستم‌عامل، سریال و کد فعال‌سازی دیسک نصب ویندوز و نرم‌افزارهای دیگر همچون مجموعه آفیس را نیز بازیابی کنید.





:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: